Predstava “Ukroćena goropad” po tekstu Vilijema Šekspira biće premijerno izvedena u Velikoj Sali Kulturno-informativnog centra “Budo Tomović”, 5. februara u 20 sati.
Komad je režirao i adaptirao poznati makedonski i evropski reditelj Dejan Projkovski, dramaturgiju potpisuje Dragana Tripković, scenografiju Valentin Svetozarev, muziku Goran Trajkoski, kostimografiju Katarina Vukčević, scenski pokret i koreografiju Tamara Vujošević Mandić, a lekturu Radovan Knežević. Uloge tumače Lazar Dragojević, Milica Majkić, Pavle Bogojević, Vanja Jovićević, Omar Bajramspahić, Pavle Popović, Stefan Vuković, Božidar Zuber, Goran Slavić, Nemanja Todorović, Vukan Pejović, Lara Dragović i Tatjana Torbica.
,,Ukroćena goropad” je drsko produkciono i značenjsko čitanje Šekspira koje u prvi plan stavlja mladu postavu Gradskog pozorišta koja ne priznaje klišeje i konvencije. Vođeni Dejanom Projkovskim i njegovom "poetičkom licencom" napravili smo predstavu koja je međaš nove produkcije Gradskog pozorišta”, zapisuje direktor Gradskog pozorišta Stevan Koprivica.
,,Ovim projektom Gradsko pozorište podiže ljestvicu repertoarskog i produkcijskog formiranja u ozbiljan teatar regionanih i evropskih razmjera. Nakon 20 godina Šekspir na sceni Gradskog pozorišta znači ne samo značajan naslov, nego i prvenstveno umjetničko sazrijevanje podmlađenog ansambla i same institucije, a sve zahvaljujući sjajnom autorskom timu predvođenom majstorskom palicom iskusnog reditelja Dejana Projkovskog. Ova predstava će zasigurno promovisati nova, perspektivna glumačka imena na našoj sceni” , kazao je umjetnički direktor Gradskog pozorišta Dušan Kovačević.
,,Šekspir je cio univerzum koji sam po sebi sadrži sve odgovore na prošlost, dileme i pitanja sadašnjosti i proročanstva budućnosti. Tekst “Ukroćene goropad” napisan je u doba kasne renesanse, ali udahnjuje našu modernost kroz teme i probleme drame, koje su zapravo sastavni dio i naših života. Komad je danas posebno aktuelan jer se dovodi u pitanje rod. Šekspir nas uvijek vraća na izvor osnovnih principa ljudskog bića. Ali mi nećemo ništa reći na našu temu, ako ne postavimo ptanje: da li postoji specifični ženski smisao, koji se razlikuje od muškog? I ako je tako, može li se očekivati da se ženski smisao pronađe u muškom svijetu? Kao reditelj sam imao iskustva sa psihološkim sjenčenjima ženskih likova. Čini mi se da su ženski likovi uvijek psihološki tananije osjenčeni nego muški; ženski smisao meni liči na harfu, a muški na gitaru, broj žica je različit. Time ne želim dati prednost ženama pred muškarcima u smislu senzibiliteta, jer ja znam da je još od učenja o animusu i anime uobičajeno da se tako govori. Naš zadatak u pozorištu je da rušimo stereotipe o muškom i ženskom“, istakao je reditelj Dejan Projkovski.
,,Ukroćena goropad” nije materijal za postdramski teatar, zato što se princip mimezisa u ovom Šekspirovom komadu apsolutno primjenjuje, i sve je oponašanje i podražavanje, pa čak neverbalni ili paraverbalni znakovi u predstavi imaju veoma utemeljenu simboličku upotrjebljivost. Zavodljiva i magična igra kojom ovaj maestralni pisac vlada, objašnjava i gledaocu i glumcu gotovo iste stvari: suštinu i ljepotu pozorišne umjetnosti. Sadašnjost Šeskpira tumači kroz povezana shvatanja svijeta i načina na koji funkcioniše, kroz njegove poetičke stavove i elemente kojima je naša zbilja zatrpana. Tako smo i u ovom komadu postavljali pitanja kako sadašnjost podnosi Šekspira i da li su metapoetički djelovi njegovih komedija, tragedija, njegovih soneta, okupljeni oko konstatacije da je Šekspir pisac koji je sve napisao”, zapisuje dramaturškinja Dragana Tripković.
Dejan Projkovski je rođen 1979. godine u Bitolju, u Makedoniji. Diplomirao je i magistrirao Pozorišnu režiju na Nacionalnoj akademiji za pozorišnu i filmsku umjetnost „Krsto Sarafov“ (NATFA) u Sofiji (2002) i iste godine debitovao na profesionalnoj sceni. Jedan je od vodećih makedonskih pozorišnih reditelja i profesora Pozorišne režije i Glume na Univerzitetu za audio-vizuelne umjetnosti Europa Prima. Projkovski se potvrdio kao reditelj velikih djela svjetskih klasika, stvarajući predstave specifične estetike i inovativnog scenskog jezika. Radio je predstave ne samo u svojoj domovini, već i u Srbiji, Bugarskoj, Rusiji, Turskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, i koprodukcione predstave s njemačkim, italijanskim i slovenačkim pozorištima i festivalima. Za izuzetna umjetnička dostignuća dobio je niz domaćih i međunarodnih profesionalnih priznanja i nagrada. Na najvećem nacionalnom pozorišnom festivalu „Vojdan Černodrinski“ dobio je četiri gran pri nagrade, kao i priznanje za režiju. Na Festivalu „Stobi“ dva puta je dobio nagrade za najbolju režiju, a na Festivalu FIAT dva puta nagrade za najbolju režiju i predstave. U posljednje dvije godine osvojio je Nagradu za najbolju predstavu Judita na 64. Splitskom ljetu, za najbolju predstavu u Hrvatskoj / Nagrada hrvatskog glumišta, najveću pozorišnu nagradu u Turskoj AFIFE-„Pozorišni Oskar“, Nagradu kritike za najbolju predstavu u Turskoj, za najbolju predstavu na Bijenalu crnogorskog pozorišta, nagrade za najbolju režiju i predstavu na festivalu Profesionalnih pozorišta Vojvodine. Njegove predstave gostovale su na pozorišnim festivalima u Italiji, Njemačkoj, Turskoj, Francuskoj, Engleskoj, Srbiji, Hrvatskoj, Poljskoj, Sloveniji ,Rusiji, Crnoj Gori, Iranu, Mađarskoj. Dobitnik je i nagrade „13.novembar“ (2014), najvećeg priznanja Grada Skoplja za izvrsne umjetničke rezultate.
Reprizno izvođenje predstave „Ukroćena goropad“ biće 6. februara u KIC-u „Budo Tomović“ u 20 sati.
Karte su dostupne na mobilnoj aplikaciji Gradskog pozorišta Podgorica, kao i na biletarnici KIC-a ,,Budo Tomović''.
Radno vrijeme biletarnice: radnim danima od 09h do 20h i vikendom od 10h do 13h i od 17h do 20h. Kontakt telefon: 020 664 237
Ulaz na predstave je moguć uz posjedovanje jednog od četiri dokaza Nacionalne digitalne COVID potvrde.