“POGLED S MOSTA”


 JU „Gradsko pozorište“ Podgorica
Izvršna producentkinja: Ivana Mrvaljević

 Večernja scena

Arthur Miller
POGLED S MOSTA
Režija:
Milan Karadžić

Prevod teksta: Đorđe Krivokapić
Dramaturg: Nebojša Bradić
Kostimograf: Dragica Laušević
Idejno riješenje scenografije: Nebojša Bradić
Izbor muzike: Milan Karadžić i Slavka Nelević
Koreograf: Slavka Nelević
Lektor: Dubravka Drakić

Uloge:
Alfijeri:• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •• • • • • Boro Stjepanović
Edi: • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Mladen Nelević
Ketrin: • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Marija Đurić*
Bitris: • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Ivana Mrvaljević
Marko : • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Emir Ćatović
Rodolfo: • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Vule Marković*
Inspektor : • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • Željko Radunović
*studenti III godine FDU Cetinje, studijski program gluma u klasi prof. Branislava Mićunovića

Šef scenske produkcije: Nikola Krstić / Inspicijent: Slavka Nelević / Organizator: Darko Bjelobrković
Majstor svjetla: Vlado Lalović / Asistent majstora svjetla: Gavrilo Lopičić / Majstor tona: Predrag Vuković
Slikarski radovi: Dejan Radonjić / Vajarski radovi: Stanislav Nikičević / Šminkerka: Nada Mijović
Asistentkinja šminkerke: Žana Ćetković / Rekvizita: Velimir Čukić / Garderoberka: Nevenka Todorović
Dekorateri: Vlado Milić, Marko Lopičić, Ilija Bogićević, Jovan Maslovarić / Krojački radovi: Vesa Karanović i El Fashion
Izrada scenografije: Momir Milić / Korepetitor: Vjera Nikolić / Dizajn promo materijala: Roman Đuranović
Fotograf: Ana Kašćelan / Producent: Ana Medigović
Posebnu zahvalnost dugujemo gdinu Miju Perunoviću i gdinu Mladenu Ivanoviću
Produkcija i tehnička realizacija: Gradsko pozorište Podgorica
Premijera: Podgorica, 23.12.2015.

“Kao socijalistički intelektualac koji je pisao u vrijeme političkog sivila i poraza, Artur Miler je mogao da vrednuje tragediju američke radničke klase koja je na mnogo načina međusobono podijeljena, bespomoćno neefikasna i nije u stanju da vidi izlaz. Miler je imao duboko razumijevanje za svijet čije je protivrječnosti, zabune i mogućnosti svejdočio i vrednovao, ali u njemu je uočavao snage za ublažavanje i reparaciju. Ozbiljnost njegove socijalne vizije prepoznaje duboki smisao tragedije pojedinaca, koji predstavlja  građu njegovih drama. Generacije pisaca na koje je Miler uticao, počevši od „mladih gnijevnih ljudi“ u Britaniji, do današnjih mladih autora koji eksplicitno pišu o ljudskom tijelu i tijelu politike, daju novi izraz ovom demokratskom posvećenju.  Na pitanje: „Da li ikada razmišljate o tome šta će biti vaše nasljeđe?“ Artur Miler je odgovorio: „Nekoliko dobrih uloga za glumce.“ Milera će se uvek sjećati glumci koji su igrali te dobre uloge i publika koja je vidjela napisane drame „koje se bave suštinskom dilemom šta znači biti čovjek.“  Generacije najpoznatijih glumaca širom svijeta na scenu i filmsko platno donose Milerove likove, naše savremenike. Trenutno se na Brodveju i Vest Endu igraju Smrt trgovačkog putnika i Pogled s mosta. Nekada subverzivni autor koji je bio optuživan za komunizam, danas je pisac mejnstrima. Omiljeni autor šezdesetih godina prošlog vijeka, kada je kao kritičar američkog sna bio poželjan zapadni autor u jugoslovenskim pozorištima, danas bi itekako imao šta da progovori o našoj stvarnosti.  Artur Miler je vjerovao da drama treba da bude posvećena istraživanju stvarnosti, a ne propagandi ideologije. „Drama je čin svjedoka, ne advokata.“, kako je govorio južnoafriči pisac Atol Fugard.   U godini kada svjetski teatar obilježava stogodišnjicu rođenja Artura Milera vjerujemo da će predstava „Pogled s mosta“  Gradskog pozorišta iz Podgorice potvrditi status modernog klasika i omogućiti jedinstveno iskustvo izvođačima i publici.”

     Nebojša Bradić

Riječ reditelja

…“Svi mi volimo nekoga, ženu, djecu – svaki čovjek ima nekoga koga voli. Ali ponekad… ima previše. Ima previše te ljubavi i to krene tamo gdje ne smije. Čovjek vrijedno radi, podiže dijete, ponekad je to svastikina ćerka, ponekad čak vlastita ćerka, i on to nikada ne uviđa, ali tokom godina – ima previše ljubavi prema ćerki, ima previše ljubavi prema svastikinoj ćerki. Te stvari moraju jednom da prestanu. Dijete mora da odraste i ode, a čovjek mora da nauči da zaboravi.“                                                                                                                                                                                      

   (Arthur Miller, „Pogled s mosta“)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Milan Karadžić, reditelj